NVH a jízdní komfort
Možnosti výpočetních simulací dopředu predikovat chování vozu přineslo výrobcům automobilů značné úspory ve fázi vývoje a testování vozu a umožnilo výrobcům soustředit svoje kapacity na budování image značky a jízdního komfortu. Požadavky na jízdní komfort jsou ovšem propojeny s jízdními vlastnostmi vozu a jeho spotřebou.
Pro posouzení vlivu jednotlivých entit je nutno řešit vůz jako jeden systém. Toto umožňuje 1D systémový simulátor Simcenter Amesim, který pro posouzení jízdního komfortu a jízdních vlastností zahrnuje následující komponenty
Spalovací motor / elektromotor a převodovku
Uspořádání zavěšení kol a tlumiče
Řízení
Pneumatiky
Brzdový systém
Karoserii
1D systémový přístup při návrhu celého podvozku nám umožní provést virtuální validaci systému, aniž bychom měli k dispozici fyzický prototyp. Tento přístup se nazývá Model Based Development - MBD a systémem Simcenter Amesim je plně podporován. Podpora virtuálního testování znamená vytvoření hybridního modelu, složeného z dostupných fyzických komponent a nahrazení zbytku 1D systémovým modelem. Tento přístup nám umožní mnohem větší flexibilitu, kdy můžeme modifikovat vlastnosti ostatních komponent, aniž bychom je museli vyrábět.
Kvalitu jízdního komfortu NVH (Noise, Vibration, and Harshness) ovlivňují zejména následující faktory, jejich řešení potom umožňují uvedené výpočetní systémy. Firma TechSim Engineering, zajišťuje plnou podporu těchto produktů.
NVH - řešené problémy | Použitý SW |
---|---|
Hluk při řazení, převodovky | Simcenter Amesim, Simcenter 3D |
Hluk od pneumatik a zavěšení | Simcenter Amesim, Simcenter 3D |
Aerodynamický hluk a hluk od ventilátorů | Simcenter STAR CCM+, Simcenter 3D |
Přenos hluku od motoru | Simcenter 3D |
Dynamické účinky start/stop systému | Simcenter Amesim |
Systémové modely je potřeba vždy validovat experimentálním měřením. Společnost TechSim Engineering zajišťuje kompletní
měřící zařízení pro řešení problematiky NVH.